niedziela, 31 stycznia 2016

Wędzony Udziec z Indyka w przyprawach

Wędzony Udziec z Indyka w przyprawach:
potrzebujemy cały udziec z indyka waga ok. 1,20 -1,50 kg,
sól peklowa 70 g, (można dać mieszankę 50/50 z solą zwykłą)
1 litr wody przegotowanej zimnej wody ,
Rozpuszczamy sól peklującą w wodzie, z udźca zdejmujemy skórę, wycinamy, kostkę myjemy, osuszamy układamy w naczyniu do peklowania może być garnek z pokrywką, zalewamy zalewą na 6 dni, mięso musi być przykryte zalewą codziennie przekręcamy, po 6 dniach wyjmujemy z zalewy osuszamy papierowym ręcznikiem i nacieramy ulubionymi przyprawami ja zrobiłam taką mieszankę przypraw:
- pieprz grubo mielony 3 g,
- kminek mielony 1 g,
- majeranek 1 łyżka,
- ziele angielskie mielone 1 g,
- świeży czosnek 2-3 ząbki - ja lubię czosnek to daję dużo ,
- papryka słodka 1 łyżeczka,
i taką mieszanką natarłam udziec, nie miałam siatki wędliniarskiej, więc go bardzo ciasno posznurowałam, (ale osobiście polecam ciasną siatkę i dodatkowo po siatce kilka przewiązań) odwiesiłam w przewiewnym miejscu na kilka godzin u mnie to od godziny 21.00 do rana, rano nagrzewam wędzarnie, włożyłam wyroby osuszam w temp 40-45C wędzarce przez ok godzinę, po tym czasie podnoszę temperaturę do 55 max 60C - puszczam dym i wędze przez 3 godziny, olchą z dodatkiem buka, uwędzony udziec parzyłam woda 80C włożyłam udziec i podgrzewałam gar do momentu aż temperatura w udźcu osiągnęła 72C, wtedy zakończyłam parzenie.

Zimny Udziec przechowuję w lodowce...

2 komentarze: