niedziela, 24 stycznia 2016

Salceson Golonkowy

Salceson golonkowy: 

duża golonka,
30-40 dkg łopatki wieprzowej,
3 nóżki wieprzowe,
 zagotowałam 2,5 litra wody z przyprawami liść laurowy 3-4 szt, kilka ziaren angielskich, kilka ziaren pieprzu, kilka ząbków czosnku 3-4szt, łyżeczka gorczycy i łyżka soli zwykłej.
Jak wystygła zalewa dodałam 2 łyżki soli peklowej  wymieszałam, zalałam mięsiwo i nóżki ta zalewą wstawiłam na 3 dni do lodówki, po 3 dniach wyjęłam mięsko i nóżki umyłam, umieściłam w garze zalałam wodą tak aby przykryło mięsko ,dodałam 1 łyżkę kminku, 1 łyżkę wegety, marchewkę, kawałek selera, przyprawy ziele, listek laurowy, gotowałam aż mięsko odchodziło od kostki (jak na galaretę) kilka godzin chyba coś koło 3, później jak mięsko wystygło posegregowałam ładne kawałki mięska, skórki z golonki i nóżek osobno i je przemieliłam na sitku 3-4mm a resztę mięska zostawiłam w kawałkach wszystko razem wymieszałam dodałam 3 ząbki świeżo przeciśniętego czosnku, dużo pieprzu grubo mielonego, pół łyżeczki kminku grubo mielonego i około szklanki wywaru z gotowania mięs, dosoliłam ma być lekko przesolony farsz, później załadowałam w osłonkę poliamidową zawiązałam końcówkę i parzyłam przez godzinkę w temp. 80C ostudziłam przycisnęłam deską do krojenia a na deskę postawiłam garnek z wodą w celu obciążenia i tak trzymałam w lodówce przez 12 godzin, a rano na śniadanie był pyszny salceson.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz