sobota, 30 stycznia 2016

Pieczeń na kanapki

Często szukamy czegoś innego na kanapki, a najlepiej, żeby smakowało tak jak za dawnych lat...
dlatego dziś proponuję samemu w domu przygotować własną wędlinę...

Pieczeń mój autorski przepis: 



- 1,20kg mięsa wieprzowego może być łopatka, karkówka, od szynki,
- 40dkg boczku, 
mięso ładne pokroiłam nożem w grubą kostkę taką ok 12/14mm, resztę przepuściłam przez maszynkę  sitko fi 8, dodałam 14g soli peklowej wymieszałam i odstawiłam do lodówki na noc.
Rano dodałam sporo pieprzu grubo mielonego, 80ml wody, łyżkę majeranku, 3 ząbki czosnku, 1 łyżkę kaszy manny wyrobiłam dla mnie było mało słone, więc sobie dosoliłam, masę mięsną przełożyłam w keksówkę wierzch posypałam papryką słodką majerankiem i gorczycą, 


na dużą blachę wlałam szklankę wody postawiłam keksówkę z pieczenią i wstawiłam do piekarnika na 80 minut temperatura 180C wierzch pieczeni przykryłam papierem do pieczenia na 15 minut przed końcem pieczenia zdjęłam papier żeby wierzch pieczeni się zarumienił, po wyjęciu z piekarnika i ostygnięciu przechowywać w lodówce, świetnie się kroi w cienkie plasterki.




a tu zdjęcie w przekroju:




20 komentarzy:

  1. dziś to zrobię, na pewno będzie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po co peklosol ? Do wyrobow wekowanych, pieczonych nie dodajemy peklo soli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peklosól zawiera azotany. Wystarczy zwykła kamienna sól. Może mięso nie będzie aż tak różowe ale liczy się smak i zapach.

      Usuń
  3. Taa, peklosol z rakotworcza saletra to bardzo dobry pomysl. Smaczego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieczen pyszna.A tak w ogole,to najlepiej nic nie jesc,tak bedzie najzdrowiej i jaka oszczednosc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właßnie dzisiaj robię, już jest w piekarniku. Pachnie wspaniale 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis , muszę zrobić 🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Panie tu rozpisują się po co saletra czy pektosol. To odpowiem tak. Od urodzenia prawie robiła moja mama, a potem ja dwa razy do roku swoje wędliny na święta: szyneczkę, karczek, schabik i dużo boczku, żeby potem był do np. jajecznicy. Nigdzie nie kupicie takich wędlin, nawet "od chłopa", bo on też robi urawniłowkę na sprzedaż. Mięsko zawsze było marynowane w solance z dodatkiem cudnie pachnących przypraw i niewielkiej ilości saletry na "smaczny" kolor. Mam dzisiaj 69 lat, mąż trochę starszy, rodzice dożyli do 86 lat. Nie mamy na dzień dzisiejszy żadnych nowotworów. Po prostu nie przesadzać i z saletrą i z pisaniem bzdurek gdzieś zasłyszanych, A jak nie odpowiada potrawa to można żywić się sałatą chodzić niedojedzonym, nieodżywionym i złym Polecam przepis, wypróbowałam i jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Dziękuję że pani to napisała.ja mam 53 i u nas rodzice też tak robili.

      Usuń
    2. Mądre słowa. Niech jedzą gotowce, one są super zdrowe i bez peklosoli.

      Usuń
  8. Świetny przepis. Nie rozumiem zamieszania wokół peklo soli... Bo najlepsze sklepowe tam żadnych dodatkow nie ma. Nie dajmy się zwariować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przecierz się zje do koloru daje się ciut cukru nie trzeba pektosoli niebedzie leżeć kilka mcy

    OdpowiedzUsuń
  10. Szklankę wody wlewa Pani do keksówki wypełnionej mięsem, tak?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pozwolę sobie odpowiedzieć:szklanka wody do dużej blaszki i do niej wstawiona keksowa z mięsem, by para wodna zapobiegła wysychaniu pieczeni,o to autorce pewnie chodziło,ja wstawiam wodę w naczyniu na spod w tym celu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ponowię pytanie o boczek. Czy ma być surowy czy wędzony?

    OdpowiedzUsuń