piątek, 29 stycznia 2016

Ciasto Murzynek

Ciasto Murzynek kojarzy mi się z dzieciństwem i zabawami choinkowymi w szkole ;-) polany błyszczącą czekoladową polewą i posypany wiórkami kokosowymi, puszysty, mocno czekoladowy.... często do niego wracam gdy potrzebuję coś na szybko do kawki...


przepis na Cisto Murzynek mała blacha keksówka:

250g margaryny ja używam Palmy z Murzynkiem
3 łyżki kakao 
1 szklanka cukru
125 ml mleka
cukier waniliowy mały
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
3 jajka
250 g mąki

wykonanie:
margarynę, cukier, kakao i mleko włożyć do rondelka, postawić na małym gazie i podgrzewać aż wszystkie składniki się rozpuszczą i zagotują, gotować 3 minuty, odlać pół szklanki masy na polewę a resztę schłodzić.
Do schłodzonej masy dodać 3 żółtka i dobrze wymieszać dodając przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, zmiksować wszystkie składniki, białka z solą i cukrem waniliowym ubić na sztywną pianę i dodać do naszej masy, delikatnie mieszając 
naszą masę przelałam do foremki keksowej o wymiarach 31x12cm wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam 50 minut w temperaturze 180C, po wyjęciu z piekarnika ciepłe ciasto posmarowałam naszą wcześniej przygotowaną polewą i posypałam siekanymi orzechami włoskimi, można posypać wiórkami, migdałami bądź kolorową posypką

 a teraz chwila relaksu ......

1 komentarz:

  1. Jutro mam zamiar robić 😊 Zastanawiam się tylko dlaczego trzeba zagotować składniki,a nie tylko podgrzać do roztopienia..może przepis jest dis Stary, z czasów, kiedy mleko należało ugotować? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń