niedziela, 7 lutego 2016

Salceson

Salceson

duża golonka,
50 dkg łopatki wieprzowej lub mięso od szynki,
3 nóżki wieprzowe,

Mięso, nóżki i golonkę umyłam, umieściłam w garze zalałam wodą tak aby przykryło mięso ,dodałam 1 łyżkę kminku, 1 czubatą łyżkę soli, marchewkę, kawałek selera, przyprawy ziele kilka kulek, listek laurowy 4-5 sztuk, pieprz ziarnisty kilka kulek, gotowałam aż mięsko odchodziło od kostki (jak na galaretę) kilka godzin chyba coś koło 3, później jak mięsko wystygło posegregowałam ładne kawałki mięska, skórki z golonki, nóżek odłożyłam osobno i je przemieliłam na sitku 3-4mm a resztę mięska zostawiłam w kawałkach. Wszystko razem wymieszałam dodałam 3 ząbki świeżo przeciśniętego czosnku, dużo pieprzu grubo mielonego, pół łyżeczki kminku grubo mielonego i około szklanki wywaru z gotowania mięs, dosoliłam ma być lekko przesolony farsz, później załadowałam w osłonkę poliamidową zawiązałam końcówkę i parzyłam przez godzinkę w temp. 80C. Ostudziłam przycisnęłam deską do krojenia a na deskę postawiłam garnek z wodą w celu obciążenia i tak trzymałam w lodówce przez 12 godzin, a rano na śniadanie był pyszny salceson.


3 komentarze:

  1. Przepis sprawdziłem jest ok Polecam . Jedyna uwaga to zbyt duża ilość wody ,proponuje na taką ilość wsadu ok 0.5 l .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Salceson super.Bardzo często go robimy!

    OdpowiedzUsuń