wtorek, 2 lutego 2016

Pieczeń z żółtym serem

Pieczeń z żółtym serem
przepis:
- 1,20kg mięsa wieprzowego może być łopatka, karkówka, od szynki,
- 40dkg boczku, 
- 150g-200g sera żółtego goudy,

Mięso ładne pokroiłam nożem w grubą kostkę taką ok 12/14mm, resztę przepuściłam przez maszynkę  sitko fi 8, dodałam 14g soli peklowej wymieszałam i odstawiłam do lodówki na noc.
Rano dodałam sporo pieprzu grubo mielonego - 3g, 80ml wody, łyżkę majeranku, 3 ząbki czosnku, 1g kminku mielonego, żółty ser pokrojony w kostkę 12/12 mm. Wyrobiłam dla mnie było mało słone, więc sobie dosoliłam, masę mięsną przełożyłam w dwie foremki jednorazowe aluminiowe. Wierzch posypałam papryką słodką majerankiem i gorczycą. Na dużą blachę wlałam szklankę wody, postawiłam foremki z pieczenią i wstawiłam do piekarnika na 80 minut temperatura 180C, wierzch pieczeni przykryłam papierem do pieczenia na 15 minut przed końcem pieczenia zdjęłam papier, żeby wierzch pieczeni się zarumienił, po wyjęciu z piekarnika i ostygnięciu przechowywać w lodówce, świetnie się kroi w cienkie plasterki.

1 komentarz: