środa, 3 lutego 2016

Kiełbasa Kminkowa

Kiełbasa kminkowa  Dominiki mój autorski przepis:
2 kilogramy mięsa wieprzowego (u mnie łopatka i karczek) mielimy na sitku fi 13 lub 14
1 kilogram boczku lub pachwiny mielimy na sitku fi 10 lub fi 8
mięso peklujemy 24 godziny -18 g / peklosoli na kilogram mięsa

Przyprawy na 1kg mięsa

Pieprz czarny grubo mielony 2g
Cukier  1 g
Kminek mielony 2-3 g/ w zależności od naszego smaku, ja lubię kminek i daję 3g
Ziele angielskie 1g
Kolendra mielona  1g
Czosnek 2-3 ząbki ja daję 3
Woda zimna 80 ml

Mięso zmielić  dodać przyprawy i wodę dobrze wyrobić(masa ma się kleić do rąk)
Nabijać  wcześniej przygotowane jelita wieprzowe, (ja nabijam takie odcinki po 45 cm i końcówki związuję wtedy powstają fajne pętka ) rozwiesić na kijach na kilka godzin 5-6 godzin.
Osuszyć w wędzarni  50 minut temperatura 40-50C.
Wędzić olchą przez 3 godziny w temperaturze 50-55C.
Kiełbasę parzymy 20 minut temperatura wody 75C.



5 komentarzy: