środa, 16 września 2015

Nalewka Jagodowa z nutą mięty

Uwielbiamy Nalewki szczególnie jak jest za oknem biało a pod stopami trzeszczy śnieg od mrozu, wtedy jest wspaniale rozgrzać się kieliszeczkiem domowej nalewki. W tym roku zrobił eksperymentalną z leśnych jagód z miętą.
Po przefiltrowaniu pycha, nie spodziewałam się aż tak wspaniałego efektu, doskonale czuć smak jagód wzbogacony delikatnym aromatem mięty. Jest rewelacyjna, wszystkim polecam.
przepis:
litr jagód mogą być borówki
1 szklanka cukru
jagody delikatnie umyć i zasypać w słoiku cukrem można rozgnieść widelcem,
zostawić tak na dwa dni
po dwóch dniach dodałam 0,5 l wódki 40% i 0,2l spirytusu i 2 gałązki świeżej mięty wymieszałam,
słój zakręciłam i odstawiłam na 5 tygodni (stał w szafce kuchennej), co jakiś czas poruszałam słoikiem, dziś przefiltrowałam i odstawiłam w ciemne miejsce na 2-3 miesiące 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz