poniedziałek, 27 lutego 2017

kiełbasa "szynkówka"

kiełbasa szynkówka mój autorski przepis
przepis:
3 kg mięsa od szynki
1 kg boczku
mięso z szynki pokroić na kawałki 2-3-4 cm nożem jak leci
boczek również pokroić w kawałki z tym ze zapeklować osobno
na 4 kg mięsa użyłam 30g soli himalajskiej (z tym że sobie zmieliłam w młynku żeby była drobna)
oraz 30g soli peklowej,
zapeklowałam przykryłam talerzem i wstawiałam do lodówki na 24 godziny
po 24 godzinach
boczek zmieliłam na sitku fi 8mm,
odłożyłam 0,5 kg mięsa z szynki i zmieliłam na sitku fi 14mm
a resztę mięsa czyli 2,5kg przepuściłam przez maszynkę bez sitka i noża, (mam Zelmera założyłam dystans- to białe plastikowe kółko co do nabijania kiełbas) 3 razy, już za drugim razem mięso zaczyna się kleić,
wszystkie mięsa przełożyłam do miski, dodałam 250ml bardzo zimnej wody, 25g czosnku przeciśniętego przez praskę oraz 16g pieprzu czarnego grubiej mielonego (mielę sama) wszystko razem wyrobiłam, masa ma się porządnie kleić do rąk, wcześniej przygotować jelita tak jak zwykle do kiełbasy, nabić kiełbasę, odwiesić do osadzenia na kilka godzin 5-6 można użyć wiatraka, po tym etapie wygrzać wędzarkę, włożyć wsad osuszać w wędzarce w temperaturze 40C przez około godzinę ma być suche w dotyku wtedy podnieść temperaturę i dać dym wędziłam 3 godziny zrębkami mieszanymi w temperaturze 55 -60C na koniec podnieść temperaturę w wędzarce do 90C i podpiekać przez 30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz