wtorek, 1 marca 2016

Pulpety z indyka w sosie słodko-kwaśnym

Pulpety z indyka w sosie słodko-kwaśnym
przepis:
0,5 kg mięsa z udźca indyka,
1 średniej wielkości cebula,
2 łyżki kaszy manny,
1 łyżka bułki tartej, 
1 jajko,
2 łyżki oleju,
sól+pieprz+majeranek 1 łyżeczka,
ok 800ml wody
ok 4 łyżki mąki ziemniaczanej do obtoczenia klopsików,

Mięso z indyka umyć, osuszyć papierowy ręcznikiem, zmielić na sitku fi 8, przełożyć 

do miseczki, wbić jajko. Cebule pokroić w drobną kosteczkę, podsmażyć na  oleju, przestudzić

i dodać do mięsa. Dodać bułkę tartą, kasze mannę sól, pieprz - do smaku, majeranek wyrobić.

 Wlać wodę do rondla, dodać odrobinę soli, listek i ziele, zagotować. Z masy mięsnej 

formować małe klopsiki wielkości orzecha włoskiego, panierować w mące ziemniaczanej 

wrzucać do gotującego wywaru. Gotować na małym ogniu,około 15 min. Gotowe klosiki 

wyjęłam na talerz, odlałam połowę wywaru w którym się gotowały i a do reszty dodałam słoik 

domowego sosu słodko - kwaśnego,  - podgrzałam i włożyłam nasze klosiki do sosu... 

podawać z ulubionymi dodatkami...


przepis na sos dostępny na moim blogu  http://domowesmakolyki.blogspot.com/2015/09/domowy-sos-sodko-kwasny-na-zime.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz